Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Uit voorraad leverbaar en binnen een
week rijden op de Tiger Sport 800.
Kom langs voor een mooie deal.
= Bedrijfsinformatie =
Kom gezellig langs in onze Triumph World Store in Leusden.
Neem gerust contact op voor meer informatie of om een
proefrit in te plannen.
Blom Motoren
Triumph Lifestyle dealer
't Koendert 4
3831 RB Leusden
033-4635449
06-81527792
info@blommotoren.nl
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, driecilinder in-lijn |
Boring x slag | 78|55.7 |
Cilinder inhoud | 660798 |
Comp. verhouding | 13.2:1 |
Kleppen | 12 |
Brandstof toevoer | Bosch sequentiële, elektronische multipoint-brandstofinjectie met elektronische gasklepregeling. Drie rijmodi (Rain, Road en Sport) |
Ontsteking | |
Vermogen | 115|85| |
Max. koppel | 84|8500 |
Koppeling | Natte slipkoppeling met meerdere platen |
Versnellingsbak | 6 VERSNELLINGEN |
Verhouding | |
Overbrenging | X-ringketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Buisvormig stalen perimeterframe |
Vering voor | Showa 41mm upside-down cartridgevork met aparte functie, 150mm veerweg voorwiel |
Vering achter | Showa monoshock achtervering met instelbare terugveerdemping, instelbare hydraulische voorspanning en 150 mm veerweg |
Remmen voor | Twee zwevende schijven van 310 mm, radiale vierzuigerremklauwen, OCABS |
Remmen achter | Nissin zwevende remklauw met enkele zuiger, enkele 255mm-remschijf, ABS |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1422 |
Lengte | |
Breedte | 828 |
Hoogte | 1386 |
Zithoogte | 835 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
 | Leusden, Utrecht |
 | 033-4635449 |
Wist u dat: In de motortaal "Superbike" betekent: Met de introductie van de Honda CB750 in 1968 werd het tijdperk van de superbike, de supermotorfiets, ingeluid. Voor die tijd had de CB750 een enorm vermogen. Ook opvallend was het motorblok met vier cilinders naast elkaar. Andere motormerken waaronder Suzuki (Suzuki 1100) en Kawasaki (Kawasaki 750 RS en Pilot 900) zouden snel volgen met zeer potente modellen. Een naam was nodig voor de nieuwe generatie zware motorfietsen: de superbike was officieel geboren. De ingrediënten voor een superbike zijn: veel cc’s, veel cilinders en veel vermogen. Superbikes, tot de verbeelding sprekende motorfietsen, waren er al veel langer. Superbikes uit de jaren dertig zijn bijvoorbeeld de Indian Four, een viercilinder in lijn, en de Brough-Superior 68occ, met een imposant v-twin motorblok en twee enorme vissestaartuitlaten aan één kant van de motorfiets. Voor die tijd een snelheidsmonster. De Vincent Black Shadow was in de jaren vijftig dé superbike. De Ariel Square Four met vier cilinders in carré geplaatst, geïntroduceerd in 1931, kan zich moeiteloos scharen bij de superbikes uit die jaren. Eigenlijk niets nieuws onder de zon dus, superbikes
bestonden al, maar in 1968 werd het verschijnsel nieuw leven ingeblazen. De huidige generatie superbikes zijn gespoten in oogverblindende toverbalkleuren en volledig gestroomlijnd. Een nieuwe ontwikkeling is dat steeds meer superbikes met een geringe cilinderinhoud op de markt komen. De Honda CBR250 RR , heeft weliswaar minder cc’s dan de meeste superbikes, maar is razendsnel en kan zich bijna meten met motorfietsen met een cilinderinhoud die viermaal groter is. Een speciale klasse in de wegracesport werd onder de naam superbike racing in 1971 ingevoerd onder auspiciën van het Britse motorweekblad Motorcycle News. Met racers met een cilinderinhoud van 500 tot 1000cc werden de eerste twee races op het circuit van Brands Hatch en Mallory Park verreden. De superbike race verschilde van de formule 750 series, maar er deden vaak dezelfde coureurs aan mee.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken