Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Schitterende Tiger met o.a abs, cruisecontrol, aluminium Triumph zijkoffers.
Van 1e eigenaar en jaarlijks dealer onderhouden. Compleet met sleutels en boekjes.
Rijklaar! Afgeleverd met o.a onderhoudsbeurt, remschijven met remblokken en nieuwe voorband.
Meer info of afspraak bel gerust met M: 06-18 139 389. Inruil, financiering en bezorgen mogelijk.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde driecilinder lijnmotor, DOHC, 12 kleppen |
Boring x slag | 74.1 mm x 74.1 mm |
Cilinder inhoud | 800 cc |
Comp. verhouding | 11.3 : 1 |
Kleppen | 12-kleppen |
Brandstof toevoer | Multipoint sequentiële elektronische brandstofinspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 95 pk / 70 kW bij 9250 tpm |
Max. koppel | 79 Nm bij 7850 tpm |
Koppeling | Natte platenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | O-ringketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Spaceframe van stalen buizen |
Vering voor | Showa omgekeerde voorvork 43 mm, veerweg 180 mm |
Vering achter | Showa monoshock met hydraulisch verstelbare voorspanning, veerweg achterwiel 170 mm |
Remmen voor | Dubbele, zwevende remschijf van 308 mm, Nissin schuivende 2-zuigerremklauwen, uitschakelbaar ABS |
Remmen achter | Enkele remschijf van 255 mm, Nissin schuivende éénzuigerremklauw, uitschakelbaar ABS |
Voorband | 100/90-19 |
Achterband | 150/70 R17 |
Wielbasis | 1530 mm |
Lengte | |
Breedte | 795 mm |
Hoogte | 1350 mm |
Zithoogte | 810-830/760-780 mm |
Drooggewicht | 191 kg |
Leverbare kleuren | Lucerne Blue, Jet Black |
Beschrijving | Dit is het. Een niveau hoger. De Tiger 800 XRX. Gemaakt om nog verder te kunnen voor nog langere tijd, terwijl je geniet van iedere meter rechtdoor en elke bocht. Wij vinden dat een reis die dagen duurt van minuut tot minuut geweldig moet zijn. De Tiger 800XRx staat hiervoor garant.



Met het toevoegen van de x aan de XR schroeven we het niveau van de zeer goed te hanteren XR nog eens flink omhoog. Zo beschikt de XrX over verschillende rijder-modi waardoor de motor is aan te passen naar de stijl waarmee jij rijdt. Ook beschikt de motor over een ROAD en OFF-ROAD programma welke met de verschillende rijder-modi door middel van slechts een druk op de knop zijn aan te passen. Hiermee verandert niet alleen het motormanagement maar ook de gevoeligheid van het ABS en de instelling van de tractie control. Zo kun jij het maximale uit de motor halen ongeacht de ondergrond waar je op rijdt.



Daarbij biedt de XRX ook nog meer comfort voor zowel de rijder als passagier door het standaard gemonteerde comfort zadel, het verstelbare windscherm en de handkappen. Standaard is er ook cruise control aanwezig en geeft de uitgebreidere board computer je alle informatie die je nodig hebt. Handig is ook het extra 12V stroompunt waarmee je bijvoorbeeld je camera of telefoon kunt opladen. |
Betrouwbare en voordelige motor kopen!
Of uw eigen motor verkopen?
Moto Wijma is gevestigd op industrieterrein De Zwette in Leeuwarden. In onze showroom vindt u het hele jaar door een wisselende voorraad van scherp geprijsde motoren. Al onze motoren worden bij binnenkomst technisch gekeurd en staan daarom garant voor vele veilige kilometers.
Zelf ervaren? Kom dan naar de Zwettestraat 14 in Leeuwarden.
 | Leeuwarden, Friesland |
 | 06-18139389 |
Wist u dat: In de motortaal "Superbike" betekent: Met de introductie van de Honda CB750 in 1968 werd het tijdperk van de superbike, de supermotorfiets, ingeluid. Voor die tijd had de CB750 een enorm vermogen. Ook opvallend was het motorblok met vier cilinders naast elkaar. Andere motormerken waaronder Suzuki (Suzuki 1100) en Kawasaki (Kawasaki 750 RS en Pilot 900) zouden snel volgen met zeer potente modellen. Een naam was nodig voor de nieuwe generatie zware motorfietsen: de superbike was officieel geboren. De ingrediënten voor een superbike zijn: veel cc’s, veel cilinders en veel vermogen. Superbikes, tot de verbeelding sprekende motorfietsen, waren er al veel langer. Superbikes uit de jaren dertig zijn bijvoorbeeld de Indian Four, een viercilinder in lijn, en de Brough-Superior 68occ, met een imposant v-twin motorblok en twee enorme vissestaartuitlaten aan één kant van de motorfiets. Voor die tijd een snelheidsmonster. De Vincent Black Shadow was in de jaren vijftig dé superbike. De Ariel Square Four met vier cilinders in carré geplaatst, geïntroduceerd in 1931, kan zich moeiteloos scharen bij de superbikes uit die jaren. Eigenlijk niets nieuws onder de zon dus, superbikes
bestonden al, maar in 1968 werd het verschijnsel nieuw leven ingeblazen. De huidige generatie superbikes zijn gespoten in oogverblindende toverbalkleuren en volledig gestroomlijnd. Een nieuwe ontwikkeling is dat steeds meer superbikes met een geringe cilinderinhoud op de markt komen. De Honda CBR250 RR , heeft weliswaar minder cc’s dan de meeste superbikes, maar is razendsnel en kan zich bijna meten met motorfietsen met een cilinderinhoud die viermaal groter is. Een speciale klasse in de wegracesport werd onder de naam superbike racing in 1971 ingevoerd onder auspiciën van het Britse motorweekblad Motorcycle News. Met racers met een cilinderinhoud van 500 tot 1000cc werden de eerste twee races op het circuit van Brands Hatch en Mallory Park verreden. De superbike race verschilde van de formule 750 series, maar er deden vaak dezelfde coureurs aan mee.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken