Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
De verkoper heeft voor deze motor geen omschrijving opgegeven.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, in-line 3-cylinder |
Boring x slag | 79 mm x 79 mm |
Cilinder inhoud | 1,050 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | 12-kleppen, DOHC |
Brandstof toevoer | Multipoint sequential electronic fuel injection |
Ontsteking | |
Vermogen | 140 pk / 103 kW bij 9,500 tpm |
Max. koppel | 112 Nm bij 7,850 tpm |
Koppeling | Wet, multi-plate |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15.5 liter |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | Aluminium beam twin spar |
Vering voor | Öhlins 43mm NIX30 upside down |
Vering achter | Öhlins TTX36 twin tube Monoshock |
Remmen voor | 320 mm zwevende schijven |
Remmen achter | 255 mm remschijf, Nissin remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/55 ZR17 |
Wielbasis | 1,435 mm |
Lengte | 2,100 mm |
Breedte | 780 mm |
Hoogte | 1,070 mm |
Zithoogte | 825 mm |
Drooggewicht | 192 kg |
Leverbare kleuren | Matt Graphite, Cristal White |
Beschrijving | De zuiverste, meest hardwerkende en meest belonende uitgeklede sportmotorfiets die vandaag op de markt verkrijgbaar is. We namen de Speed Triple, ´s werelds eerste en beste fabriekstraatvechter met zijn opvallende, agressieve stijl en zijn driecilindermotor van 135 pk. Hieraan voegden wij de beste componenten toe die de motorfietsindustrie te bieden heeft, van Öhlins, Pirelli en Brembo.



Het resultaat is de Speed Triple R, vlijmscherpe, tastbare prestaties de zelfs de meest fanatieke rijder weten te prikkelen.



Gebaseerd op de zelf al zeer uitdagende en wendbare Speed Triple. De R biedt u een nog scherper stuurgedrag en een betere feedback voor de meest intense, gevoelvolle en bevredigende rijervaring dan enig andere Triumph die wij ooit gebouwd hebben.



De Speed Triple heeft nooit geprobeerd te verbergen wat zijn ware aard is; een vlijmscherpe sportmotorfiets met prestaties die zijn afgestemd op een leven op straat. Maar de R schreeuwt het werkelijk van de daken.

 |
| Dealerschappen: HONDA, HUSQVARNA, KTM, TRIUMPH |
Motor Centrum Eibergen is een prachtige motorzaak met dealerschappen van Honda, KTM, Triumph, Husqvarna en GasGas.
In onze luxe kleding afdeling geef je vakkundig advies over welk type motorkleding aan zijn of haar wensen voldoen.
 | Eibergen, Gelderland |
 | 0545-477404 |
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken