Nieuwsbrief:

DUCATI  916 SPS - 1997

Garantie: Ja
21000 Km
ROOD
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
ducati - 916-sps
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 1
Garantie: Geen

Nr: 410

De Ducati 916 SPS (Sport Production Special) is een legendarische motorfiets die werd geproduceerd van 1997 tot 1998. Het was een high-performance sportmotorfiets die was gebaseerd op de al even iconische Ducati 916, maar met enkele belangrijke verbeteringen en upgrades om zijn prestaties op de baan te verbeteren.

Enkele van de opvallende kenmerken en specificaties van de Ducati 916 SPS zijn onder andere:

Motor: De 916 SPS werd aangedreven door een krachtige luchtgekoelde 996 cc V-twin motor. Deze motor leverde indrukwekkende prestaties en produceerde ongeveer 134 pk, wat voor die tijd buitengewoon was.

Chassis: De motorfiets had een lichtgewicht frame en geavanceerde ophangingselementen, waaronder verstelbare Showa-voorvorken en een verstelbare Öhlins-achterschokdemper. Dit zorgde voor uitstekende handling en stabiliteit op het circuit.

Remmen: De Ducati 916 SPS was uitgerust met krachtige Brembo-remmen voor maximale stopkracht en controle.

Gewicht: De motorfiets was licht en behoorlijk wendbaar, wat bijdroeg aan zijn uitstekende prestaties.

Design: De 916 SPS had het kenmerkende agressieve ontwerp van de 916-serie, met een opvallende en gestroomlijnde carrosserie die zowel esthetisch als functioneel was.

Beperkte productie: De 916 SPS was een zeldzame en exclusieve motorfiets, en er werden slechts een beperkt aantal exemplaren geproduceerd, wat bijdroeg aan zijn prestige onder motorliefhebbers.

De Ducati 916 SPS was bedoeld voor raceliefhebbers en professionals die op zoek waren naar een motorfiets met topprestaties voor gebruik op het circuit. Het wordt vaak beschouwd als een van de hoogtepunten van de Ducati 916-serie en heeft een blijvende invloed gehad op de wereld van superbikes en sportmotoren. Vanwege zijn zeldzaamheid en historische betekenis zijn goed onderhouden exemplaren van de Ducati 916 SPS vandaag de dag zeer gewild bij verzamelaars en liefhebbers van sportmotoren.

= Bedrijfsinformatie =

Garanties
Persoonlijke service
Dezelfde dag wegrijden
Whatsapp account voor vragen 0105990777, ook 's avonds
Vele positieve ervaringen van klanten door heel Nederland

Sinds de oprichting van Cama Motoren in 1995 is ons mooie bedrijf uitgegroeid tot een allround motorzaak waar service en kwaliteit hoog in het vaandel staan.
Naast in -en verkoop van gebruikte motoren en (nieuwe) scooters, bent u bij ons aan het juiste adres voor onderhoud van alle merken en soorten motorfietsen en scooters.

Bent u op zoek naar een motorfiets, scooter, heeft u advies nodig aangaande uw gemotoriseerde tweewieler of wilt u een onderhoudsbeurt inplannen? Kom dan naar Cama Motoren in Maassluis!




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Cama Motoren
Een stukje historie: HONDA in 1944 - De historie van Honda is de geschiedenis van een man genaamd Soichiro Honda, en van zijn onuitputtelijke inspanning om motorfietsen te produceren voor de massa. Hij was een racer, een zakenman en een producent. Maar het meest was hij een dromer. Hij droomde van een betere manier om zuigerveren te produceren, richtte een bedrijf op en begon te fabriceren. Hij wilde ook een betaalbaar transportmiddel maken voor de gewone man en verwezenlijkte zijn droom met de D-type Dream in 1949. Ook hield de man van racen. Zijn bedrijf zou steeds grotere en snellere machines maken waaronder diverse vier, vijf en zescylinders waarmee onder andere de Isle of Man mee werd gewonnen. Honda Motor Company is 's werelds grootste motorfietsproducent. Honda's eerste motorfiets werd min of meer noodzakelijk geboren in de dagen voor WOII waarbij Japan het openbaar vervoer ernstig tekort schoot en de brandstof beperkt beschikbaar was. Op zoek naar een oplossing kwam meneer Honda een bulk tweetakt motorblokken tegen die niemand wilde hebben. Deze waren eigenlijk ontworpen voor aggregaten. Voor een prikkie verwisselden deze van eigenaar en meneer Honda had 500 motorblokken op voorraad.
© 2000 - 2025 Motoroccasion