Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
- WELKOM BIJ MOTORHUIS BRABANT
De mooiste motoren en de scherpste prijzen vindt u hier!
wij verzorgen verkoop, onderhoud en reparatie voor alle merken en types motoren, Bel, mail of kom langs voor al uw motorvragen.
Wij ruilen ook motoren in kijk op de website onder de rubriek SERVICE
Bij ons vindt u geen offertes met kleine lettertjes. Wij zijn duidelijk tegenover onze klanten. Geen afleveringskosten, geen kosten rijklaar maken,.Basis pakket is geen garantie voor motoren ouder dan 24 maanden . Maar voor een kleine meerprijs bieden wij u 6 of 12 of zelfs 24 maanden garantie.
Gratis 10 dagen All-Risk verzekerd !
Aan type en letterfouten kunnen geen rechten worden ontleend.
OP WAT IS UITERSTE PRIJS EN BIEDINGEN GEVEN WIJ GEEN REACTIE !
Motorhuisbrabant
Lannerstraat 9
5011 ET Tilburg
www.motorhuisbrabant
info@motorhuisbrabant.nl
013-8225552 of 06-41341900 na 18.00u mocht u binnen de openingstijden niet kunnen maken wij graag een afspraak met u
BIJ ONS IS PRIJS OOK ECHT PRIJS !!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | lucht-/vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1254 |
Comp. verhouding | 12.5:1 |
Kleppen | 4 per cilinder |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting |
Ontsteking | digitaal motormanagement BMS-K met dubbele ontsteking. |
Vermogen | 136|100|7250 |
Max. koppel | 143|6250 |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met klauwschakeling met schuine tanden |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | ja |
Frame | 2-delig, voor- en aangeschroefd achterframe met meedragende motor/transmissie |
Vering voor | upside-down telescoopvork, diameter 45 mm, veerweg 140 mm |
Vering achter | eenzijdige swing-arm (BMW Paralever), Veerweg 140 mm |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 276 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 - ZR 17 |
Achterband | 180/55 - ZR 17 |
Wielbasis | 1.515 |
Lengte | 2.165 |
Breedte | 880 |
Hoogte | 1.300 |
Zithoogte | 790 |
Drooggewicht | 232 |
Leverbare kleuren | Black storm metallic,Stijlvariant HP,Exclusive,Stardust metallic |
Beschrijving | De nieuw R 1250 R beschikt meer dan ooit tevoren over een dynamische uitstraling. Dit komt vooral door de nieuwe boxermotor - met een nieuw koppel van maximaal 143 Nm zorgt de opnieuw bewerkte aandrijving voor meer kracht dan ooit tevoren. Door de variabele nokkenasregeling BMW ShiftCam biedt het motorblok in elk toerengebied optimale prestaties. Bij ontspannen cruisen of bij een sportieve rit ervaar je op elk moment de pure vrijheid en de typscihe punch van de boxermotor. |
WELKOM BIJ MOTORHUIS BRABANT
De mooiste motoren en de scherpste prijzen vindt u bij Motorhuis Brabant.
Onze showroom met een uitgebreide selectie van jonge gebruikte motoren is in Tilburg Noord te vinden.
Daarnaast kunt u ook ons volledig assortiment op deze website bekijken.
 | Tilburg, Noord-Brabant |
 | 013-8225552 |
Wist u dat: In de motortaal "Superbike" betekent: Met de introductie van de Honda CB750 in 1968 werd het tijdperk van de superbike, de supermotorfiets, ingeluid. Voor die tijd had de CB750 een enorm vermogen. Ook opvallend was het motorblok met vier cilinders naast elkaar. Andere motormerken waaronder Suzuki (Suzuki 1100) en Kawasaki (Kawasaki 750 RS en Pilot 900) zouden snel volgen met zeer potente modellen. Een naam was nodig voor de nieuwe generatie zware motorfietsen: de superbike was officieel geboren. De ingrediënten voor een superbike zijn: veel cc’s, veel cilinders en veel vermogen. Superbikes, tot de verbeelding sprekende motorfietsen, waren er al veel langer. Superbikes uit de jaren dertig zijn bijvoorbeeld de Indian Four, een viercilinder in lijn, en de Brough-Superior 68occ, met een imposant v-twin motorblok en twee enorme vissestaartuitlaten aan één kant van de motorfiets. Voor die tijd een snelheidsmonster. De Vincent Black Shadow was in de jaren vijftig dé superbike. De Ariel Square Four met vier cilinders in carré geplaatst, geïntroduceerd in 1931, kan zich moeiteloos scharen bij de superbikes uit die jaren. Eigenlijk niets nieuws onder de zon dus, superbikes
bestonden al, maar in 1968 werd het verschijnsel nieuw leven ingeblazen. De huidige generatie superbikes zijn gespoten in oogverblindende toverbalkleuren en volledig gestroomlijnd. Een nieuwe ontwikkeling is dat steeds meer superbikes met een geringe cilinderinhoud op de markt komen. De Honda CBR250 RR , heeft weliswaar minder cc’s dan de meeste superbikes, maar is razendsnel en kan zich bijna meten met motorfietsen met een cilinderinhoud die viermaal groter is. Een speciale klasse in de wegracesport werd onder de naam superbike racing in 1971 ingevoerd onder auspiciën van het Britse motorweekblad Motorcycle News. Met racers met een cilinderinhoud van 500 tot 1000cc werden de eerste twee races op het circuit van Brands Hatch en Mallory Park verreden. De superbike race verschilde van de formule 750 series, maar er deden vaak dezelfde coureurs aan mee.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken