Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
RIDE TO A NEW START!
* Nieuwe locatie, Nieuwe kansen! *
Onze showroom verhuist naar een nieuwe locatie, maar EERST maken we plaats voor waanzinnige acties!
Kom langs tijdens de *Motor(ver)Huis voordeelweken* en profiteer van extra voordeel op ons complete assortiment!
- Waarom wachten? De motor van je dromen is dichterbij dan je denkt! -
NU TE KOOP VAN €20950,- VOOR €20450,- !
BMW R1250GS Adventure in de prachtige kleurstelling 'Ice Grey' deze motorfiets is compleet dealer onderhouden en heeft zijn laatsteb beurt 100km geleden gehad. Verder is hij voorzien van de volgende optielijst:
- 3 delige aluminium kofferset
- Keyless ride
- Cruise control
- SOS functie
- Handvatverwarming
- Led pakket
- ABS pro
- Dynamic esa
- Quickshifter (schakelassistent)
- Extra kluisje achterzijde
- Navigatievoorbereiding
- Rij modi: rain, road, dynamic pro en enduro pro
- WELKOM BIJ MOTORHUIS BRABANT
De mooiste motoren en de scherpste prijzen vindt u hier!
wij verzorgen verkoop, onderhoud en reparatie voor alle merken en types motoren, Bel, mail of kom langs voor al uw motorvragen.
Wij ruilen ook motoren in kijk op de website onder de rubriek SERVICE
Bij ons vindt u geen offertes met kleine lettertjes. Wij zijn duidelijk tegenover onze klanten. Geen afleveringskosten, geen kosten rijklaar maken,.Basis pakket is geen garantie voor motoren ouder dan 24 maanden . Maar voor een kleine meerprijs bieden wij u 6 of 12 of zelfs 24 maanden garantie.
Gratis 10 dagen All-Risk verzekerd !
Aan type en letterfouten kunnen geen rechten worden ontleend.
OP WAT IS UITERSTE PRIJS EN BIEDINGEN GEVEN WIJ GEEN REACTIE !
Motorhuisbrabant
Lannerstraat 9
5011 ET Tilburg
www.motorhuisbrabant
info@motorhuisbrabant.nl
013-8225552 of 06-41341900 na 18.00u mocht u binnen de openingstijden niet kunnen maken wij graag een afspraak met u
BIJ ONS IS PRIJS OOK ECHT PRIJS !!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Lucht-/vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor met 2 bovenliggende nokkenassen en balansas |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 1254 cc |
Comp. verhouding | 12.5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Elektronische inspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 136 pk / 100 kW bij 7.750 tpm |
Max. koppel | 143 Nm bij 6250 tpm |
Koppeling | Meervoudige natte plaatkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | Klauwengeschakelde 6-versnellingsbak met schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 30 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | 2-delig, voor- en aangeschroefd achterframe met meedragende motor/transmissie |
Vering voor | BMW Telelever; veerpootdiameter 37 mm, centraal geplaatst veerbeen |
Vering achter | Enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Paralever, WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar |
Remmen voor | Zwevende dubbele remschijven, diameter 305 mm, vaste 4-zuiger radiale remklauwen |
Remmen achter | Vaste enkele remschijf, diameter 276, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 R 19 |
Achterband | 170/60 R 17 |
Wielbasis | 1.510 mm |
Lengte | 2.255 mm |
Breedte | 980 mm |
Hoogte | 1.450 mm |
Zithoogte | 890/910 mm |
Drooggewicht | 263 Rijklaar kg |
Leverbare kleuren | Racingred Uni Matt, Rallye, Exclusive Blackstorm |
Beschrijving | De nieuwe BMW R 1250 GS Adventure is gemaakt voor jouw uitdagingen. Onherbergzame trajecten, moeilijke omstandigheden en de meest afgelegen bestemmingen: daarvoor is de koning van de reisenduro s in de wieg gelegd. Met de vergroting van de cilinderinhoud tot 1254 cc en het vermogen naar 100 kW (136 PK) heb je nog meer power voor de wildernis, de woestijn of de secundaire weg. Behalve meer performance werkt de motor ook efficiënter en geeft je het nodige uithoudingsvermogen voor de volgende etappe. Absoluut nieuw is de variabele nokkenasregeling BMW ShiftCam – deze biedt je power in elk toerengebied en geeft de boxermotor een nooit eerder geziene loop. Welk avontuur je ook aantrekt, de BMW R 1250 GS Adventure is klaar voor elke reis met jou. |
WELKOM BIJ MOTORHUIS BRABANT
De mooiste motoren en de scherpste prijzen vindt u bij Motorhuis Brabant.
Onze showroom met een uitgebreide selectie van jonge gebruikte motoren is in Tilburg Noord te vinden.
Daarnaast kunt u ook ons volledig assortiment op deze website bekijken.
 | Tilburg, Noord-Brabant |
 | 013-8225552 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken