Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nog mooie BMW R 1100 RS van 1994
Met nieuwe Bridgestone banden , en twee jaar garantie bij lekrijden van de banden ( zie voor de voorwaarden https://bridgestone-simplyride.eu )
Motor is in goede staat van onderhoud
Rempomp voorrem is nieuw
Complete Onderhoud historie erbij van vorige eigenaar
Bij aankoop van een motor 7 dagen gratis all risk verzekering !
Bij ons zonder bijkomende kosten , zoals afleveringskosten of rijklaar maak kosten, bij aankoop motor 20% korting op kleding en helmen.
Onze motoren worden afgeleverd met afleveringsbeurt, hierbij wordt vervangen wat nodig is om veilig op weg te kunnen.
Motoren worden allemaal verkocht met garantie !
Inruil ? Ja graag.
Kijk op onze website voor alle motoren en bromfietsen / scooters.
Let ook op onze winterbeurt aktie met stalling !
Hoeve Motoren
Westeinde 92
7711 CM Nieuwleusen
www.hoevemotoren.nl
info@hoevemotoren.nl
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 2-cilinder, 4-takt |
Boring x slag | mm x mm |
Cilinder inhoud | 1,085 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | 90 pk / 65,7 kW bij 7,250 tpm |
Max. koppel | Nm bij tpm |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 23 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | |
Vering achter | |
Remmen voor | Dubbele schijf |
Remmen achter | Enkele schijf |
Voorband | |
Achterband | |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 800 mm |
Drooggewicht | 219 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
U kunt bij ons terecht voor:
In- en verkoop van nieuwe en gebruikte motoren.
Verkoopbemiddeling
Verhuur van motoren.
Onderhoud en reparatie motoren, quad's, scooters en
bromfietsen.
Schade herstel en afhandeling.
Onderdelen en slijtagedelen.
Olie van Castrol Motul en Motorex.
Banden voor scherpe prijzen.
Uitlaten van Taylormade Scorpion Leovince Bos Laser Takkoni Hurric tegen scherpe prijzen.
Gearindicators en Speedoheelers incl montage van GIPRO.
Benzine tanken coaten van binnen als ze doorgeroest zijn.
Schoonmaken en poetsen van uw motor.
 | Nieuwleusen, Overijssel |
 | 06-22601182 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken