Nieuwsbrief:

Paashuis Motoren


Paashuis Motoren
Lichtenvoorde
Routebeschrijving
www.paashuis.nl
0544-379181
Dealer van:Lid BOVAG

HUSABERG, KTM


Alle motoren van Paashuis Motoren
13 motoren gevonden
KTM 390 DUKE ABS
KTM 390 DUKE ABS
€ 6.150,- p/mnd klik hier
2023, Nieuw
Merkdealer
HONDA CRF 250 R
HONDA CRF 250 R
€ 5.250,- p/mnd klik hier
2022, 37 Km
KTM 350 EXC F SIX DAYS
KTM 350 EXC F SIX DAYS
€ 14.249,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
KTM 390 DUKE
KTM 390 DUKE
€ 6.850,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Merkdealer
DUCATI HYPERMOTARD 821
DUCATI HYPERMOTARD 821
€ 6.480,- p/mnd klik hier
2015, 49990 Km
BMW F 800 R
BMW F 800 R
€ 5.580,- p/mnd klik hier
2012, 19003 Km
KTM 450 EXC F
KTM 450 EXC F
€ 7.780,- p/mnd klik hier
2020, 8149 Km
Merkdealer
KTM 500 EXC
KTM 500 EXC
€ 14.059,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
KTM 790 ADVENTURE
KTM 790 ADVENTURE
€ 12.680,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Merkdealer
KTM 350 EXC F
KTM 350 EXC F
€ 8.500,- p/mnd klik hier
2022, 5659 Km
Merkdealer
KTM 450 EXC
KTM 450 EXC
€ 12.915,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Merkdealer
KTM 450 EXC SIX DAYS
KTM 450 EXC SIX DAYS
€ 13.740,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Merkdealer
KTM 300 SX
KTM 300 SX
€ 10.879,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
Wist u dat: In de motortaal "Featherbedframe" betekent: Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geďntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met SIF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton *Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote variëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is
© 2000 - 2025 Motoroccasion