Nieuwsbrief:

Moto Mondial

Alle motoren van Moto Mondial
28 motoren gevonden
KTM 1290 SUPER DUKE GT
KTM 1290 SUPER DUKE GT
€ 9.990,- € 10.290,- p/mnd klik hier
2016, 52333 Km
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER XL 883
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER XL 883
€ 7.490,- p/mnd klik hier
2007, 12392 Km
KTM 890 DUKE R
KTM 890 DUKE R
€ 13.990,- p/mnd klik hier
2022, 1454 Km
KTM 890 DUKE L
KTM 890 DUKE L
€ 8.990,- p/mnd klik hier
2021, 26280 Km
YAMAHA BT 1100 BULLDOG
YAMAHA BT 1100 BULLDOG
€ 3.290,- p/mnd klik hier
2002, 49787 Km
DUCATI SCRAMBLER STREET CLASSIC
DUCATI SCRAMBLER STREET CLASSIC
€ 8.690,- p/mnd klik hier
2019, 7740 Km
DUCATI DESERTX
DUCATI DESERTX
€ 17.290,- p/mnd klik hier
2022, 17045 Km
YAMAHA TRACER 900 GT
YAMAHA TRACER 900 GT
€ 10.490,- p/mnd klik hier
2019, 34194 Km
KTM 690 DUKE ABS
KTM 690 DUKE ABS
€ 5.690,- p/mnd klik hier
2016, 38922 Km
BMW R 1200 GS
BMW R 1200 GS
€ 7.190,- p/mnd klik hier
2011, 101518 Km
DUCATI 1000 DS MULTISTRADA
DUCATI 1000 DS MULTISTRADA
€ 4.190,- p/mnd klik hier
2005, 31224 Km
TRIUMPH BONNEVILLE BOBBER
TRIUMPH BONNEVILLE BOBBER
€ 12.490,- p/mnd klik hier
2017, 5658 Km
KTM 890 ADVENTURE R
KTM 890 ADVENTURE R
€ 15.490,- p/mnd klik hier
2023, 11564 Km
DUCATI SUPERSPORT S
DUCATI SUPERSPORT S
€ 10.990,- p/mnd klik hier
2017, 35185 Km
KTM 690 SMC R
KTM 690 SMC R
€ 11.690,- p/mnd klik hier
2023, 5200 Km
KTM 1190 ADVENTURE R
KTM 1190 ADVENTURE R
€ 10.990,- p/mnd klik hier
2014, 17686 Km
BMW F 700 GS
BMW F 700 GS
€ 6.990,- p/mnd klik hier
2014, 21642 Km
ROYAL ENFIELD CLASSIC 500 CHROME
ROYAL ENFIELD CLASSIC 500 CHROME
€ 4.290,- p/mnd klik hier
2017, 8179 Km
DUCATI MULTISTRADA 1000 DS
DUCATI MULTISTRADA 1000 DS
€ 2.990,- p/mnd klik hier
2003, 48211 Km
DUCATI SUPERSPORT S
DUCATI SUPERSPORT S
€ 11.990,- p/mnd klik hier
2020, 22296 Km
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wiel­basis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitsteken­de wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelf­de jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton suc­cessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overle­vering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe wor­den verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Ener­zijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
© 2000 - 2025 Motoroccasion