Nieuwsbrief:

Louwsma Motoren

Louwsma Motoren is in december 2014 opgericht. Het grootste deel van de werkzaamheden bestaat uit de in- en verkoop van motoren en verkoop van nieuwe- en gebruikte onderdelen.
Alle motoren van Louwsma Motoren
33 motoren gevonden
HONDA VFR 1200 F
HONDA VFR 1200 F
€ 7.400,- € 8.290,- p/mnd klik hier
2010, 20500 Km
HONDA VT 750 C2 SHADOW ACE
HONDA VT 750 C2 SHADOW ACE
€ 5.750,- € 6.750,- p/mnd klik hier
2010, 27832 Km
SUZUKI V-STROM DL 650
SUZUKI V-STROM DL 650
€ 5.200,- p/mnd klik hier
2009, 24724 Km
SUZUKI V-STROM DL 650
SUZUKI V-STROM DL 650
€ 7.190,- p/mnd klik hier
2017, 25401 Km
HONDA CBF 125
HONDA CBF 125
€ 2.100,- p/mnd klik hier
2013, 23083 Km
KAWASAKI Z 750
KAWASAKI Z 750
€ 2.750,- p/mnd klik hier
2006, 47261 Km
KTM 1190 ADVENTURE
KTM 1190 ADVENTURE
€ 9.500,- p/mnd klik hier
2014, 18421 Km
SUZUKI V-STROM DL 650 ABS
SUZUKI V-STROM DL 650 ABS
€ 4.490,- p/mnd klik hier
2008, 50430 Km
KAWASAKI Z 750
KAWASAKI Z 750
€ 2.900,- p/mnd klik hier
2004, 62150 Km
KAWASAKI VERSYS 1000
KAWASAKI VERSYS 1000
€ 9.150,- p/mnd klik hier
2015, 32500 Km
TRIUMPH STREET TRIPLE 675
TRIUMPH STREET TRIPLE 675
€ 6.444,- p/mnd klik hier
2014, 14878 Km
APRILIA SHIVER 750
APRILIA SHIVER 750
€ 4.490,- p/mnd klik hier
2011, 28155 Km
BMW R 1200 GS
BMW R 1200 GS
€ 9.750,- p/mnd klik hier
2012, 28724 Km
HONDA FMX 650
HONDA FMX 650
€ 3.400,- p/mnd klik hier
2005, 17676 Km
KTM 1290 SUPER DUKE R
KTM 1290 SUPER DUKE R
€ 10.975,- p/mnd klik hier
2014, 9500 Km
KTM 690 SMC R
KTM 690 SMC R
€ 7.500,- p/mnd klik hier
2013, 25575 Km
KTM RC 390
KTM RC 390
€ 3.750,- p/mnd klik hier
2015, 26223 Km
HONDA CB 600 F HORNET
HONDA CB 600 F HORNET
€ 4.290,- p/mnd klik hier
2008, 27406 Km
SUZUKI V-STROM DL 650 ABS
SUZUKI V-STROM DL 650 ABS
€ 5.700,- p/mnd klik hier
2014, 34552 Km
YAMAHA MT 07
YAMAHA MT 07
€ 7.495,- p/mnd klik hier
2021, 7822 Km
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
© 2000 - 2025 Motoroccasion