Jager Motoren sinds 2000 actief in de motorbranche
In augustus 2000 heeft Arjan Jager zijn bedrijf Jager Motoren opgericht. Tot 2009 was het bedrijf gevestigd aan de Lavalstraat in Hoogeveen op Industrieterrein de Wieken. Het pand op deze locatie werd echter te klein en vanaf 2009 is Jager Motoren gevestigd in haar nieuwe bedrijfspand op bedrijventerrein De Buitenvaart te Hoogeveen.
De prachtige showroom is zeker een bezoek waard. Op de verkoopvloer van meer dan 2500 m2 staan gemiddeld 300 motoren te wachten op een nieuwe eigenaar. Alle gangbare motormerken zijn vertegenwoordigd en voor elke liefhebber is er voldoende aanbod.
Staat uw motor er niet tussen dan kunt u ons dat via onze website laten weten. U geeft aan wat u zoekt en wij zetten ons in uw droommotor voor u te vinden.
Uiteraard beschikt Jager Motoren over een ruime en moderne werkplaats waar gewerkt wordt met geavanceerde apparatuur en goede gereedschappen. De medewerkers van de werkplaats doen elke dag hun best u weer veilig en met een goed gevoel de weg op te helpen. Indien u wilt kunt u gebruik maken van onze haal- en brengservice door heel Nederland. Ook zijn er mogelijkheden om gedurende de wintermaanden uw motorfiets bij Jager Motoren te stallen.
Op de kledingverdieping vindt u bij Jager Motoren aan de Buitenvaart alle kleding en accessoires die u nodig heeft om goed beschermd op uw motor te stappen. Daarbij speelt het comfort en uiterlijk van de kleding een niet onbelangrijke rol. Daarom zijn we dealer van de merken Alpinestars, Rev ‘it, Shoei, Shark en Scorpion en hebben we een mooie dames- , kinder- en herencollectie van kleding, schoenen helmen en accessoires.
Het gehele team van Jager Motoren te Hoogeveen heet u van harte welkom in haar showroom en werkplaats aan de Buitenvaart 1214. Kijkt u voor onze openingstijden elders op deze website. De koffie staat altijd klaar. Er is een mooie leestafel en kinderspeelhoek aanwezig.
Een stukje historie: AERMACCHI in 1960 - 1960 250 cc Aermacchi Ala d oro - Harley-Davidson neemt over.
De eerste van deze 250 s, het zogenaamde Golden Wing model, had nog steeds de 62 mm bij 72 mm boring en slag van de Chimera, had een vier-versnellings schakelbak en produceerde 22 pk bij 8,000 toeren. Een van de meest zichtbare veranderingen was de wijziging in wieldiameter van 17 inch naar 18 inch.
De lage initiële kosten van de Golden Wing, tesamen met het gebruiksvriendelijke onderhoud en goede logistieke ondersteuning van de reserve-onderdelen maakten het een immens poulaire machine voor de private racer. Het bewees zichzelf dan ook in korte tijd op korte bochtige circuits waar het gunstige gewicht en goede acceleratie hun vruchten afwierp.
Geen twijfel mogelijk, het internationale succes van deze machine plus de prestaties op eigen bodem (Lanfranco Angelini werd vijf keer Italiaans kampioen op een Aermacchi) hebben zeker bijgedragen aan het feit dat Harley-Davidson participeerde met een 50/50 aandeel met dit Varees bedrijf. Door een grote belangstelling in the U.S.A. voor snelle en lichte sportmodellen werd het voor Amerika s grootste fabrikant duidelijk snel te moeten reageren op dit gat in de modellenlijn om hun marktaandeel te behouden. De samenwerking met Aermacchi verliep succesvol waarbij steeds meer produkten de Atlantische oceaan over staken. Op het einde van 1960 vergroote Harley-Davidson haar aandeel en werd hierdoor eigenaar van het Italiaanse merk. Op dat moment produceerde men al voor 75 procent voor de Amerikaanse markt. Hieronder ook een, nu wereldberoemde, motorscooter, de Topper . Deze was uitgerust met een trekkoord startmechanisme die u wellicht kent van de grasmaaier.