Nieuwsbrief:

Bisschop Motoren

WELKOM bij Bisschop Motoren. U kunt bij ons terecht voor: - Nieuwe en gebruikte motoren - SCM Gecertificeerd inbouwbedrijf - Dynostar Testbank - Goed uitgeruste werkplaats - Schade reparatie en afhandeling - S100 en Castrol Dealer Werkplaats en onderhoud In onze ruime werkplaats kunnen wij de service geven die bij uw motor hoort. Bisschop Motoren heeft veel te bieden zoals een ruim assortiment motorbanden zodat u kunt kiezen welke band het beste bij uw rijstijl en motor past. Maar ook alle andere onderdelen zijn vaak uit voorraad leverbaar.
Alle motoren van Bisschop Motoren
28 motoren gevonden
SUZUKI RF 600 R
SUZUKI RF 600 R
€ 1.200,- p/mnd klik hier
1995, 33820 Km
BMW K 1200 RS
BMW K 1200 RS
€ 2.500,- p/mnd klik hier
1998, 77682 Km
YAMAHA MT 07 MOTO CAGE ABS
YAMAHA MT 07 MOTO CAGE ABS
€ 5.350,- p/mnd klik hier
2015, 67004 Km
HONDA CB 500 F
HONDA CB 500 F
€ 6.550,- p/mnd klik hier
2021, 15642 Km
KTM 790 ADVENTURE
KTM 790 ADVENTURE
€ 10.400,- p/mnd klik hier
2021, 9335 Km
KTM 390 DUKE
KTM 390 DUKE
€ 5.100,- p/mnd klik hier
2018, 11823 Km
YAMAHA MT 07 ABS
YAMAHA MT 07 ABS
€ 7.250,- p/mnd klik hier
2020, 17305 Km
HONDA CRF 1000 L AFRICA TWIN
HONDA CRF 1000 L AFRICA TWIN
€ 13.500,- p/mnd klik hier
2018, 27565 Km
YAMAHA MT 07 ABS
YAMAHA MT 07 ABS
€ 6.900,- p/mnd klik hier
2020, 8874 Km
BMW S 1000 R
BMW S 1000 R
€ 9.700,- p/mnd klik hier
2017, 37085 Km
TRIUMPH TIGER 1200 GT EXPLORER
TRIUMPH TIGER 1200 GT EXPLORER
€ 8.995,- p/mnd klik hier
2015, 74505 Km
TRIUMPH STREET TRIPLE S A2
TRIUMPH STREET TRIPLE S A2
€ 7.100,- p/mnd klik hier
2018, 19191 Km
YAMAHA FJR 1300 A
YAMAHA FJR 1300 A
€ 8.100,- p/mnd klik hier
2012, 46346 Km
SUZUKI SV 650 A
SUZUKI SV 650 A
€ 5.950,- p/mnd klik hier
2019, 9385 Km
YAMAHA MT 09
YAMAHA MT 09
€ 10.200,- p/mnd klik hier
2023, 11221 Km
DUCATI MULTISTRADA 1200 ABS
DUCATI MULTISTRADA 1200 ABS
€ 8.200,- p/mnd klik hier
2012, 40368 Km
YAMAHA KODIAK YFM 450
YAMAHA KODIAK YFM 450
€ 9.680,- p/mnd klik hier
2023, Nieuw
YAMAHA TRACER 7
YAMAHA TRACER 7
€ 9.400,- p/mnd klik hier
2023, 5147 Km
YAMAHA XSR 700
YAMAHA XSR 700
€ 7.400,- p/mnd klik hier
2020, 3040 Km
HONDA ST 1300 PAN EUROPEAN
HONDA ST 1300 PAN EUROPEAN
€ 4.250,- p/mnd klik hier
2002, 95883 Km
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De cafĂ©-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het cafĂ© waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap. Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de cafĂ©-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd. Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
© 2000 - 2025 Motoroccasion