Nieuwsbrief:

BMW  R 60 - 1968

Garantie: Nee
50967 Km
Zwart
bmw - r-60
bmw - r-60
bmw - r-60
bmw - r-60
bmw - r-60
bmw - r-60
bmw - r-60
bmw - r-60
bmw - r-60
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf

Wij zijn momenteel op vakantie en daardoor tijdelijk alleen via E-mail (info@debruynmotoren.nl) of Whatsapp (0623329263) bereikbaar. Vanaf donderdag 14 augustus 2025 staan wij weer voor u klaar en kunnen er opnieuw bezichtigingen en proefritten worden ingepland. 

 


 

Te koop: BMW R60/2 (1968) – Klassieke Perfectie



 

Bent u op zoek naar een tijdloze motorfiets die historie en vakmanschap ademt? Dan is deze BMW R60/2 uit 1968 de perfecte keuze. Deze iconische motorfiets vertegenwoordigt de ongeëvenaarde kwaliteit en elegantie van BMW’s naoorlogse modellijn.

 



Specificaties:

 

    •    Bouwjaar: 1968

 

    •    Motor: 594cc, luchtgekoelde tweecilinder boxermotor

 

    •    Vermogen: 30 pk

 

    •    Transmissie: 4-versnellingsbak met cardanaandrijving

 

    •    Kilometerstand: 50.967 km

 

    •    Kleur: Zwart
 


 

Waarom deze R60/2?
 


 

Deze BMW R60/2 is niet alleen een technisch hoogstandje, maar ook een kunstwerk. Met zijn klassieke lijnen, betrouwbare cardanaandrijving en uitstekende rijeigenschappen is dit model ideaal voor liefhebbers van oldtimers en verzamelstukken. Perfect geschikt voor ontspannen toertochten of als pronkstuk in uw garage.

 

 

Staat:


 

Deze motor is in uitstekende staat, zowel mechanisch als optisch. .



 

Highlights:

 

    •    Originele details en hoogwaardige afwerking

 

    •    Comfortabel rijgedrag, ideaal voor lange ritten

 

    •    Geavanceerde techniek voor zijn tijd, waaronder een verbeterde ophanging en remsysteem



 

Prijs: €14.200,-

 


 

Wilt u meer weten? Neem dan vandaag nog contact op en ontdek zelf de tijdloze klasse van deze BMW R60/2 uit 1968!


 

 

Mis deze kans niet om een stukje motorhistorie te bezitten!



 

Samengevat:


Mooie BMW R60/2 van bouwjaar 1968. 

Deze motor is origineel Nederlands en heeft matching numbers (Frame- en bloknummer komen overeen). 
 


Wij zijn een RDW erkend bedrijf en kunnen de motor direct op uw naam zetten en uw inruilmotor vrijwaren.

 



U betaalt geen kosten rijklaar maken.

 



Wilt u meer informatie of verdere afspraken maken, neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op via 06-23329263 of info@debruynmotoren.nl

 



Wij zien u na het maken van een afspraak graag voor een bezichtiging, de koffie staat niet klaar maar wordt vers voor u gezet.

 



INRUIL - FINANCIERING - GARANTIE - THUIS BEZORGEN - INKOOP


 

  • Inruil van uw motor, auto, boot, waterscooter of camper is mogelijk

 

  • Financiering mogelijk via numotorrijden.nl

 

  • Garantie mogelijk in overleg

 

  • Thuis bezorgen in gesloten bus mogelijk in overleg

 

  • Wij kopen ook motoren in, gebruik hiervoor het verkoopformulier op de site of gebruik e-mail/whatsapp

 

LET OP: Wij zijn 7 dagen (ook ’s-avonds) per week geopend op AFSPRAAK. Neem dus voor bezoek ALTIJD telefonisch contact op om er zeker van te zijn dat de motor nog beschikbaar en/of aanwezig is alvorens onze kant op te komen.

 

Type fouten, prijs- en specificatiewijzigingen voor behouden.

 

Met vriendelijke groet,

 

De Bruyn Motoren

Molenstraat 2

3421CL Oudewater (Ligt vlakbij Gouda/Woerden/Utrecht)

TEL: 0623329263 (Ook voor Whatsapp)

info@debruynmotoren.nl

www.debruynmotoren.nl






Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
De Bruyn Motoren
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1970 - Heel modern waren de H-4 halogeenlampen. De brandstoftank was in drie versies leverbaar: 24 liter, 17 liter en een 17 liter exemplaar met verchroomde flanken (de "Toaster tank"), dat eigenlijk alleen voor de export naar de Verenigde Staten bedoeld was en alleen in 1972 en 1973 geproduceerd werd. Alle krukassen maakten slagen van 70,6 mm, waardoor verschillen in cilinderinhoud alleen door wisselende boringen verkregen werden. Hier zou BMW bij de luchtgekoelde boxers aan vasthouden tot in 1995, toen de R 100 R Mystic uit productie ging. De /5 serie kwam waarschijnlijk net op tijd op de markt. De Vollschwingen BMW's hadden het merk door de moeilijke tijden in de jaren vijftig gesleept, maar waren absoluut niet meer geschikt om de opkomende markt in de jaren zeventig te bedienen. Rond 1970 waren met name de Japanse fabrikanten op de markt gekomen met zware, snelle machines. BMW besloot in de /6-serie de R 50/5 niet meer te vervangen, maar het programma "in de hoogte" uit te breiden met de R 90/6 en de R 90 S. Men ging meer aandacht besteden aan het uiterlijk van de motorfietsen.
© 2000 - 2025 Motoroccasion